Ügyfélszolgálat: 5 percen belül?
- Siklósi Máté
- 2017. jan. 16.
- 1 perc olvasás
A fogyasztóvédelmi törvény módosítása következtében 2017. szeptember 1-től minden közszolgáltatónak, illetve a hírközlési szolgáltatóknak kötelességük lesz 5 percen belül érdemi, élő szavas ügyintézést lehetővé tenniük, köztes reklám nélkül. A változás kapcsán ügyvezetőnk, Siklósi Máté a TV2 Mokka című műsorában beszélt a műsorvezetőkkel.
A jogszabály módosítása további újdonságokkal erősíti a fogyasztók jogait:
1. A telefonos ügyfélszolgálat menüpontjai között a "panaszkezelés" első helyen kell, hogy legyen, melynek lenyomásával élő ügyfélszolgálati segítséget kell kapnia a fogyasztónak.
2. A hangfelvételeket 5 évig kell megőrizni, az ügyfél kérésére azt legfeljebb 30 napon belül egy alkalommal ki kell adni a fogyasztónak, vagy lehetőséget kell biztosítani a hangfelvétel meghallgatására (akár mind a kettőt egyszerre).
3. Nem csak a panaszkezelési tárgyú telefonos beszélgetéseket kell rögzíteni, bármilyen más beszélgetés esetében kötelező 5 percen belül élő segítséggel szolgálni.
A CP Contact és Nielsen korábban is közzétett kutatásai alapján is látható, hogy a fogyasztók a szolgáltatók közül elsősorban a hírközlési szolgáltatókkal kapcsolatosan látnak problémákat, vagyis kiemelten fontos, hogy a kormány a fogyasztók által is problémásnak látott területen változtatott jogszabályt.
Comments