Megbízónk egy kozmetikai termékek nagy-, és kiskereskedelmével foglalkozó társaság volt, melyet egy éven belül már több alklommal is bírságolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, jellemzően kis, közepes mértékben, 40-200 ezer Ft értékben. A társaság vezetésének igénye az volt, hogy tudunk-e segíteni teljes mértékben megfelelni a jogszabályoknak, illetve, hogy ezek segítségével elkerülhetik-e a további bírságolást. Az érzésü az volt, hogy "rájuk szállt" a hatóság, akármit tesznek, mindig büntetni fogják őket.
Elsőként egy alapos felmérést végeztünk, megvizsgáltuk, hogy a cég tevékenysége mely területekre terjed ki, milyen termékeket forgalmaznak, illetve gyártanak, milyen kommunikációs eszközöket használnak. A cég által forgalmazott termékeket, azok címkézését megvizsgáltuk, s számos hibát találtunk. Az összes, különböző méretű és kivitelű termék címkézésére konkrét javaslatot tettünk.
Megvizsgáltuk azt is, hogy a jótállásra kötelezett termékek esetében megfelelő jótállási jegyet adnak-e át a vásárlóknak. Ellenőriztük a megfelelő minőségbiztosítási hátteret, illetőleg azt, hogy a tanúsítványok a valóságnak megfelelőek-e.
A termékek után azok értékesítésének a módját ellenőriztük. A CP Contact Kft. SQ rendszerének segítségével a 4 saját üzletet, majd a saját körben üzemeltetett webáruházat az SQ rendszerünkkel vizsgáltuk meg, itt is alacsony, 60% körüli megfelelésekkel találkoztunk.
A vizsgálatok után minden kifogásra, hibára módosítási javaslatot adtunk át a megbízónak. Ezek részben meglévő, hibás gyakorlatok (panaszkezelés módja, reklámanyagok tartalma) kijavítására tett javaslatok mellett konkrét dokumentumok is voltak (címkék, tájékoztató anyagok, reklámanyagok, panaszkezelési kézikönyv, jótállási jegy, webshop ÁSZF, webshop Adatvédelmi Nyilatkozat, stb.).
Megbízónk a feladat 2 hetes teljesítését követően nem kapott több bírságot, holott a hatóság továbbra is ellenőrizte az üzleteit.