Új szavatossági, jótállási szabályok 2022-től.
dec. 14., K
|Webinar
2022-től ismét változnak a szavatossági, jótállási szabályok, lényeges mértékben. 6 hónapról 1 évre nő a kellékszavatosságon belül az az idő, amikor a kereskedő köteles bizonyítani. De van más is, tudd meg tőlünk!
Időpont és helyszín
2021. dec. 14. 9:00 – 13:00
Webinar
Miről fog szólni?
Az üzletek, webáruházak működésére számos fogyasztóvédelmi jogszabály vonatkozik, amelyek többségével nagyjából minden kereskedő tisztában van. Vannak azonban szabályok, melyek sajnos gyakran változnak.
A szavatosság szabályai ugyanakkor 2003 óta jobbára azonosak, 2022. január 1-től ugyanakkor lényeges változások lesznek: a 2 éves szavatosságon belül már nem 6 hónapig, hanem 1 évig köteles a kereskedő bizonyítani a hiba eredetét.
Az előadás célja, hogy bemutassuk a változásokat, melyeket a Ptk. és a kormányrendelet hozott nekünk. Hozzásegítjük a résztvevőket, hogy:
- Megismerjék az új szabályokat
- Tisztában legyenek az összes őket érintő jogszabály részleteivel;
- Egyben mutatjuk, mit kell most tudni a jótállásról és a szavatosságról
- Segítünk megismerni a kötelező jótállás és szavatosság mellett az önkéntes jótállás rendszerét
- Végiggondolják, hogyan lehet megelőzni, szabályszerűen dokumentálni és profin orvosolni a fogyasztók minőségi kifogásait és panaszait.
Az előadó:
Siklósi Máté a hazai fogyasztóvédelmi szakma meghatározó szereplője, aki szerteágazó tapasztalatainak köszönhetően a hatóságok, a cégek, és a fogyasztók szempontjait is átlátja. Hatósági munkát az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, a MÁV-nál utasjogi biztosként, a PSzÁF-nél fogyasztóvédelmi igazgatóként végzett. Éveken keresztül adott tanácsokat a fogyasztóknak az ország első online fogyasztóvédelmi fórumán, a Panaszfalon, majd megalakította az ország első fogyasztóvédelmi tanácsadó cégét, a CP Contactot, amellyel kereskedőket és vállalkozásokat segít abban, hogyan folytathatnának minél inkább fogyasztóbarát üzletvitelt.
Innovatív ötletei közé tartozik a WestEnd Vevőkör, ami a bevásárlóközpontban azonnali segítséget nyújt a vásárló-üzlet viták rendezésére, valamint a Panaszkezelő.hu, amelynek segítségével online készíthetnek minőségi kifogás vagy panaszjegyzőkönyveket a vállalkozók/szolgáltatók.
Ár:
19. 900 Ft/fő + ÁFA – annak, aki 2021. december 1-ig jelentkezik
24. 900 Ft/fő+ ÁFA – teljes ár
-20%/fő – ha egy cégtől 4 vagy több kolléga jelentkezik
Technikai részletek:
8:45-9:00 regisztráció
9:00-10:30 első felvonás
10:30-10:50 rövid szünet
10:50-11:50 második felvonás
11:50-12:00 rövid szünet
12:00-13:00 mini teszt és kérdések
Helyszín: Webinárium - online tér